Welke foto gebruik je wanneer in je business?

personal brand fotografie

Welke foto gebruik je wanneer?
Struggle jij daar soms ook mee?

Gouden tip

Lees dan zeker verder, want ik heb een gouden tip voor je én voorbeelden waarmee je meteen aan de slag kan.
(zelfs als je nog nooit professionele foto’s liet maken   :))

Dus…
Je hebt foto’s en je hebt tekst.
In het beste geval hebben deze 2 iets met elkaar te maken als je ze samenvoegt op je website of social media.

Dat lijkt super logisch.
Maar wordt weinig in de praktijk toegepast.
Een toffe manier om deze 2 aan elkaar te koppelen is door het gebruik van storytelling.

Je creëert “een haakje” in je tekst en dat haakje is precies datgene wat je laat zien met je foto.

Voorbeelden voor jou + voorbeelden uit de praktijk

Hieronder een paar voorbeeldjes van hoe dat eruit kan zien:

Voorbeeld 1:
– Voor iedereen in de fitness & health industrie
– Een “voor en na” foto van jezelf
– En in je tekst verwijs je naar het moment dat je besliste om het anders te gaan doen

Een mooi voorbeeld vind je op de website van Healtinut.

Voorbeeld 2:
– Toepasbaar voor elke niche
– Gebruik een foto van een bezocht seminar (er was vast een fotograaf, check die galerij!) of een foto van jezelf met een bepaald boek
– En in je tekst verwijs je naar het exacte moment dat je “frank/kwartje viel” en de beslissing maakte om…

Goeie voorbeelden vind je op de Instagram pagina van Matthijs Van Der Meer of ByMarisa.nl

Voorbeeld 3:
– Toepasbaar voor elke niche
– Gebruik een foto van jezelf als kind in een bepaalde situatie die “typisch” was voor jou bijv. bengeld in een boom, al spelend met Barbies, dromerig voor je uitstarend, …
– En in je tekst schrijf je iets als “Als kind was ik avontuurlijk aangelegd / zorgend / een dromer / …” of “Ik heb altijd al geweten dat ik het anders zou gaan doen / in de zorgsector zou terechtkomen / veel tijd voor mezelf nodig heb…”



Voorbeeld 4:

– Voor coaches en therapeuten
– Gebruik een foto van jezelf waarin jij een bepaalde emotie “uitbeeldt”
Dat mag geacteerd en theatraal zijn, maar mag ook heel subtiel zijn (bijvoorbeeld een foto met gesloten ogen)
– En in je tekst schrijf je over die bepaalde emotie en wat je daarmee kan / wat die wil zeggen / tips om … / waarom je je ogen best niet sluit voor…

Goeie voorbeelden vind je op de Facebookpagina van Lien Vleminckx of op de Instagram pagina van Lieve Van Weddingen, Elke Gunst of Ina De Quint

Voorbeeld 5:

– Toepasbaar voor elke niche
– Gebruik een foto van jezelf in interactie met een klant (of figurant)
– En in je tekst schrijf je over waarom mensen jou kiezen / wanneer het het goeie moment is om jou te contacteren / waarom je zo graag doet wat je doet / wie jij het beste kan helpen / hoe jouw traject of dienst er uit ziet / een mooie review die je ontving…

Mooie voorbeelden op de Instagram pagina van Vert.rouw of bien swAnjee

Voorbeeld 6:

– Toepasbaar voor elke niche
– Gebruik een (vakantie)foto van jezelf met je partner of kind(eren)
– En in je tekst schrijf je over waarom je doet wat je doet / waarom je nu meer vrije tijd hebt / welke inzichten je kids je gaven / over je moeizame zwangerschap maar nu een wolk van een kind / over de dagdagelijkse struggles als ouder en hoe je die hebt opgelost etc etc.

Goeie voorbeelden vind je op de Instagram pagina van Gerrit Vromant, Dean Graziosi en Jenna Kutcher.

Ik kom supporteren! 🙂

SUPER benieuwd met welke tip jij aan de slag gaat!

Als je me even tagt in je foto, dan kom ik met plezier supporteren!

Dat kan je doen op Instagram @kim.marivoet of op LinkedIn: kim-marivoet

Samenwerken?

Zijn je selfies en je “foto’s uit de oude doos” ondertussen opgebruikt en heb je nood aan fonkelnieuw en up to date beeldmateriaal voor je business?

Check dan zeker even de minisessies die gepland staan in het najaar in Oostende en in Mechelen.
(en eentje in Parijs komt er waarschijnlijk ook! :))

Hier zijn de links naar meer info + boeking:

Minisessies Oostende op 27 en 28 september


Minisessies Mechelen op 14 oktober 

(early bird kortingscode hieronder!!)

OF


contacteer me via kim@kimmarivoet.be voor een persoonlijk gesprek als een exclusieve 1:1 shoot meer je ding is.

Early bird kortingscode

EARLY BIRD KORTINGSCODE geldig tem 31/7/2022 23:59


Mijn nieuwe prijs voor de minisessies gaat vanaf oktober naar 449 euro. 
Tot het einde van deze maand kan je echter nog profiteren van het early bird tarief van 399 euro.
Gebruik hiervoor de code VROEGEVOGEL bij je boeking.
Opgelet: deze korting is enkel geldig op de minifotosessies in Mechelen én bij boeking voor 31 juli 23:59.

Would love to work with you!!!

Spring naar een onderdeel